Badkamer stylen zonder boren

Badkamerstylen zonder boren



Vorig jaar september hebben wij een nieuwe badkamer gekregen. 
We zijn erg blij met het resultaat, vooral met de Portugese tegels op de vloer.  


Omdat de vloer vrij druk is en we tegen de badrand aan zwarte metrotegeltjes hebben, hebben we voor de wanden gekozen voor rust in de vorm van een grote witte tegel. Nu na een jaar van de badkamer gebruik te hebben gemaakt, vind ik het wat kil aan doen. 
Uiteraard willen we liever niet boren in de tegel, dus ben ik op zoek gegaan naar een alternatief. In de douchecabine hebben we een bakje hangen voor shampoo van de IKEA. 

Het is het bakje Stugvik met artikelnummer502.493.81 en kost €6,99 


Op de site van IKEA ben ik gaan kijken wat het gewicht is dat het bakje dan dragen 4 kg)
Vervolgens heb ik het bakje geschilderd in de kleur die ook in onze tegel zit, 

                                                                                                                       

  Op de foto zit de eerste laag erop, in totaal heb ik twee lagen gedaan. Overigens gewoon met muurverf.

De bovenkant van het bakje heb ik als mal op het hout gelegd(ik heb hiervoor zelf een rest stuk multiplex gebruikt van 16mm dik).

Vervolgens kan je de mal met een decoupeerzaag uitzagen. 
Bevestig de bakjes volgens de gebruiksaanwijzing van IKEA aan de muur. 
Plankje erop en klaar om wat leuke accessoires op te zetten.
(denk er uiteraard wel om dat je er niet te zware dingen op zet).
Of je doet het zonder plankje en zet er wat leuke plantjes in 
(let er wel op dat het plantjes zijn die goed in een vochtige ruimte kunnen).
Meer inspiratie? Volg mij op instagram; @woonenzo



Reacties

Populaire posts van deze blog

✖︎ REVIEW TIGER NOON met Tigerfix ✖︎

✖︎ LIGHTSWING ✖︎

De basiskleuren muurverf die ik in mijn interieur gebruik.