✖︎ SCHAPENVACHT ✖︎ 




Mijn eerste schapenvachtje
Een paar jaar geleden heb ik voor het eerst kennis mogen maken met een echt schapenvacht in mijn interieur. Samen met mijn moeder liep ik over een lentefair en mijn moeder had net gevraagd of ik al iets voor mijn verjaardag wist. Dat wist ik zo niet, tot we langs een kraampje met schapenvachten liepen.  Ik had ze al vaker gezien, maar de prijs hield mij tegen er 1 aan te schaffen. Achteraf gaat dat nergens over, want een imitatie schapenvachtje kocht ik wel en die moest regelmatig vervangen worden. In verhouding was ik waarschijnlijk goedkoper uit geweest door eenmalig een mooie echte schapenvacht te kopen dan nu meerdere malen een imitatie schapenvachtje. Maar goed, nooit te laat om van mening/keuze te veranderen…..



Kies voor een echte vacht
Een echt schapenvacht gaat jaren mee, mits je niet zoals ik, zo dom bent om hem in de wasmachine op 30 graden te wassen. Ik had hem al twee keer eerder koud gewassen en dat was geen probleem. Maar nu op 30 graden is de bovenrand heel hard geworden. Achteraf heb ik die eerste keren geluk gehad, want eigenlijk mag de onderkant, dus de leer kant, niet in aanraking komen met water, want dan kan het krimpen. Wat dus nu bij mij is gebeurd…. 
Tijd dus om mijn oude schapenvacht af te staan aan de hond en voor onszelf een nieuwe te bestellen.
Sinds ik in het bezit ben van een echte schapenvacht, is het ook  een van mijn favoriete interieuritems.  Ik kan dan ook niet meer zonder. Zoals ik hierboven al schreef heb ik voorheen ook al wel schapenvachtjes gehad, maar dat waren geen echten. Nu ik eenmaal kennis heb gemaakt met de echte, vind ik eigenlijk dat de imitatievachten niet eens de naam schapenvacht zouden mogen dragen. Als je zelf eenmaal een echt schapenvacht hebt gehad, zal je snappen waarom…..



De voordelen van een schapenvacht
Een schapenvacht is behalve dat het mooi staat in je interieur ontzettend zacht. Zelf heb ik die van mij altijd in de hoek van de bank liggen, zodat ik er lekker op kan zitten. Ook van de kinderen is het hun favoriete plekje, dus het is altijd een strijd wie er op het vachtje mag zitten. Ook op vakantie gaat het vachtje mee. Heerlijk ’s avonds voor de tent zitten op mijn vachtje…..
Een echt vachtje heeft als eigenschap dat het naast heel zacht, ook heel warm is. Mijn moeder heeft bijvoorbeeld vaak last van stijve spieren en zij heeft veel baat bij het zitten op een schapenvachtje. Het houdt haar spieren soepel en warm.
Ook baby-tjes slapen heerlijk op een wollen schapenvacht. Het is zelfs zo dat kindjes die op wol slapen, later minder kans hebben op astma. Een mooie bijkomstigheid lijkt mij. Voor de baby-tjes vind ik het overigens wel prettig om dan een kort harige te hebben. Onze jongste was een buikslaper, dus voor hem konden we het niet gebruiken. In de box of als speelkleed kan je dat dan wel prima gebruiken.



Nieuw schapenvacht van Sheepy.cc
Tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe mooie witte schapenvacht, kwam ik op instagram sheepy.cc tegen. 



Natasja van sheepy.cc heeft in haar webshop veel keuze aan unieke en kwalitatief goede schapenvachten.Ook de prijs/kwaliteit verhouding is goed en ze berekend geen verzendkosten. Ik heb gekozen voor de Valentyna XL in het wit. Gemêleerd leek mij ook wel mooi, maar voor ons interieur toch maar voor de witte gekozen.
Ons schapenvachtje werd direct de volgende dag al bezorgd in een prachtige toepasselijke papieren schapenzak. Leuk voor op de kinderkamer om speelgoed in op te bergen.




Het vachtje is super zacht. Nog veel zachter dan ons oude vachtje (voor hij kromp in de was). Nu nog een definitief plekje voor het vachtje zoeken, want hij staat op zoveel plekken leuk! Dus misschien binnenkort nog maar eentje weer bij bestellen…. Hoeven we er ook geen strijd meer om te hebben….


Reacties

  1. Die eetkamer tafel is wel een gaaf! Die past super goed bij mij nieuwe salontafel die ik laatst heb gekocht, waarmee ik echt super blij ben. Waar komt die eetkamer tafel vandaan als ik vragen mag? Dan is de inrichting in het huis eindelijk compleet.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

✖︎ REVIEW TIGER NOON met Tigerfix ✖︎

✖︎ LIGHTSWING ✖︎

De basiskleuren muurverf die ik in mijn interieur gebruik.