✖︎ DIY OVERKAPPING TUIN ✖︎



Het werd wel weer eens tijd voor een blog. De laatste periode hebben we in huis niet zoveel grote dingen meer aangepakt, echter in de tuin hebben we wel iets moois gerealiseerd. We hadden al een pergola in de tuin, met daarbij een schaduw harmonicadoek. Onder de pergola stond net als nu in de overkapping onze loungeset.


We liepen er echter tegenaan dat je zomers telkens je kussens en overige accessoires binnen moest halen. Ook konden we er pas zitten als het echt lekker weer was. Als we dan maar even tijd hadden, gingen we niet voor een half uurtje koffie het dekkleed er helemaal van af halen. Hoe leuk we het zomers ook vonden staan, we besloten in het najaar toch om van de pergola een overkapping te maken. Samen met een handige vriend heeft Victor dit in december/januari gerealiseerd.

 


We hebben gekozen voor een zwarte overkapping, want ik hou van witte accessoires en die springen er bij het zwarte rabathout mooi uit. De onderkant binnenin hebben we houtkleur gelaten, dan geeft het de sfeer ook nog wat natuurlijks. 




Toen de mannen klaar waren begon natuurlijk voor mij het leukste gedeelte; de inrichting. Omdat het nog maar januari was hebben we eerst alleen de tuinset en de haard neergezet en de lampjes opgehangen. De kussen en overige aankleding ben ik pas mee begonnen toen de lente begon. Voor de accessoires heb ik gebruik gemaakt van de mooie producten van Zoedt


 Zoedt heeft voornamelijk producten in de kleuren wit en zwart. Bij een zwarte achterwand en in combinatie met de frisse groene kleuren van de tuin zelf vind ik dat zo lekker zomers staan. Ze hebben verschillende producten voor de tuin in hun assortiment. Ik koos voor tuinkussens en een mooie tuinposter. Ze hebben ook nog muurcirkels, buiten vlaggetjes en hangmatten. 
  


Ik vind het zo chill dat we nu de loungekussens en sierkussens allemaal kunnen laten staan. Alles blijft droog en de tuinkussens van Zoedt in de witte stoeltjes worden met regen wel enigszins nat, maar daar kunnen ze tegen, want de kussens zijn watervast / waterafstotend. 
De kussens zijn namelijk gemaakt van polyesther. 


De producten van Zoedt hebben toffe teksten en patronen en zijn erg geschikt om van je tuin een sfeervol en gezellig geheel te maken. De teksten verwoorden precies het gezellige en nonchalante gevoel waar ik mij bij "thuis" voel. 


Wij hebben ervoor gekozen om verder nog wat foto's van ons gezin op te hangen om het geheel nog wat persoonlijker te maken. 
Bij de styling kies ik er voor om te werken in groepjes. Niet de dingen te dicht op elkaar hangen, maar zeker ook niet te ver uit elkaar. 



Daarnaast werkt het ook goed om af te wisselen in vormen. Bijvoorbeeld aan de ene kant rechthoekige tuinposters en aan de andere kant een groepje van verschillende groottes muurcirkels. 

Een lekker schapenvachtje over de leuning maakt het geheel mooi af. 




Reacties

Populaire posts van deze blog

✖︎ REVIEW TIGER NOON met Tigerfix ✖︎

✖︎ LIGHTSWING ✖︎

De basiskleuren muurverf die ik in mijn interieur gebruik.