✖︎ REVIEW COUNTRYWOOD Eiken boomstafel ✖︎


Eiken eettafel
Al geruime tijd wilden wij graag een mooie boomstamtafel als eettafel, maar het budget liet dat niet eerder toe. Wij vinden hout in het interieur een mooie toevoeging. Het geeft sfeer en warmte en hout leeft. Die natuurlijke elementen in een interieur gecombineerd met industrieel elementen vinden wij een mooie combinatie.



Enorm aanbod
Vanwege de lockdown kon ik natuurlijk geen winkels fysiek bezoeken en ben ik gaan zoeken op internet. Het liefste zie ik een product eerst "life, met name de wat duurdere producten, maar dat kon nu niet.
Dan kan je denken, dan wacht je toch tot alles weer open is, maar als ik wat in mijn hoofd heb..... met name met betrekking tot de inrichting dan moet het zo snel mogelijk.
Voor de lockdown had ik hier in de buurt (regio Groningen) al wat rondgekeken, maar niks gevonden waarvan ik dacht; "wauw".
Tijdens het googelen kwam ik het bedrijf Countrywood tegen. Hier zag ik een tafel waarvan ik dacht, kijk dat is wat we zoeken; mooi materiaal, robuust, mooie afwerking en de prijs is ook nog eens scherp.
Bij een bedrijf dat ik niet ken, lees ik altijd eerst de recensies en die waren boven verwachting. Eigenlijk alleen maar positief. Toen ik ze benaderde en wat vragen stelde kreeg ik ook vlot antwoord en ze dachten met mij mee.
Ondanks dat het een gok was; een tafel bestellen zonder hem eerst gezien te hebben, durfden we het gezien de prettige communicatie en de goede recensies aan. Standaard maten mogen trouwens retour gestuurd worden mocht je echt niet tevreden zijn, dus dat maakt het sowieso wat minder spannend.





Eiken boomstamtafel Berlijn met 3D-poot industrieel
Ons oog was gevallen op de eiken boomstamtafel Berlijn 3D-poot industrieel


Het blad is mooi afgewerkt en in de zijkanten zie je echt nog de natuurlijke contouren van de boom. Omdat we regelmatig eters hebben, wilden we bij een nieuwe tafel ook stoelen eventueel aan de kopse kanten kunnen zetten. Daarom hebben we gekozen voor een 3D-poot.


Levertijd

Na de bestelling kreeg ik een keurige mail met daarin de bezorgdatum. In ons geval was dit 8 dagen na de bestelling. Dat is super snel vergeleken met de lange levertijden van meubelwinkels tegenwoordig. Ook is het bezorgen qua prijs inbegrepen, dus dat is mooi meegenomen. De dag voor levering kregen we een mail met alle details nog even op een rijtje; levering, montage en het insmeren met onderhoudsolie. Ze adviseren om de tafel voor gebruik te behandelen met onze onderhoudsolie. De tafel is wel geolied, maar dit is minimaal en deze laag kan er al enige tijd op zitten. De olie beschermt tegen kringen en vlekken en verlengt tevens de levensduur van de tafel. Geadviseerd wordt om de olie twee keer per jaar aan te brengen.


Levering

En toen 8 dagen na de bestelling was het zover! De tafel werd geleverd!
  






Monteren maar!





De gaten zitten voorgeboord. (dit is wel afhankelijk van welke poot je kiest. Omdat het vroor toen onze tafel werd bezorgd hebben we even een dag gewacht met het insmeren van de tafel, zodat het hout op temperatuur kon komen.




Resultaat
En toen hadden we een nieuwe tafel! We zijn er super blij mee! We hebben nog twee stoelen bij kunnen bestellen, dus nu hebben we er acht. Onze tafel is 260cm lang en 100cm breed. De poot zit in het midden, dus het is vind ik wel mooier als aan beide kanten van de poot hetzelfde aantal stoelen staat. als je precies in het midden van de tafel ook een stoel wil, dan kan deze vanwege uitstekende poot niet zover aangeschoven worden als de andere stoelen en dat stoort mij.

  











Kortingscode

Ben je nou net als ons ook enthousiast geraakt en denk je erover een nieuwe eettafel te bestellen? Dan heb ik een kortingscode van 5% voor je. Gebruik de kortingscode countrywood; "KARIN"
Op zo'n groot bedrag is dat toch weer mooi meegenomen.
Hier in huis zijn we super blij met de tafel! Al vonden we het wel even spannend om er dingen op te zetten, maar inmiddels is het eerste glas frisdrank al omgegaan en de olie beschermt gelukkig goed.
Met warme dingen gebruiken we voor de zekerheid wel een onderzetter, want het is toch zonde als er kringen op komen, met koude dranken kan je je glas gerust op de tafel zetten.
Ook belangrijk om te weten; voor het behoudt van de tafel is het belangrijk om de luchtvochtigheid in huis op peil te hebben. Als je dat in orde hebt dan zal het hout minder werken en blijft de tafel het mooiste. Wij hebben veel planten in huis en een difuser, dit helpt voor een goede luchtvochtigheid. Evenals regelmatig ventileren. Met name in de winter is dat belangrijk zodat je tafel niet te droog wordt en gaat scheuren...







Reacties

Populaire posts van deze blog

✖︎ REVIEW TIGER NOON met Tigerfix ✖︎

✖︎ LIGHTSWING ✖︎

De basiskleuren muurverf die ik in mijn interieur gebruik.