✖︎ REVIEW Loveli deodorant ✖︎

Puberteit                                                  Onze oudste zoon is inmiddels bijna 11, maar 2 jaar geleden al begonnen we bij hem een zweetgeur te ruiken. Vooral op de dagen dat hij gym had gehad op school, maar al gauw ook op de minder actieve dagen. Wij vonden het erg jong en stiekem maakte ik mij wel wat zorgen of dit normaal is. Maar na wat te hebben gezocht op internet blijkt dat kinderen vanaf een jaar of 7 al meer kunnen gaan zweten. Kinderen komen sinds de steeds vroeger in de prepuberteit, waarbij de eerste hormonen voorzichtig op kunnen spelen. Volkomen normaal dus. Ook leven we in een steeds schonere maatschappij waarbij ruiken maar zweet not done is meer.


Via via werd ik, doordat ik hier met een collega over sprak, gewezen op de producten van Loveli. We wilden voor onze oudste wel deodorant gaan kopen, maar liever niet een spuitbus of een deo waar veel troep in zit. Voor mijzelf heb ik de cotton besteld en voor Senn de cotton rebel care. De geur vonden we diret al lekker. In de deodorant (en overigens alle producten van Loveli) zit geen aluminium. Het is sowieso 100% vrij van troep. En deo's uit een spuitbussen zit bijna altijd alcohol en parfum. Die verbloemen de zweetgeur.  

Overige andere deo's werken ook prima, maar deze zitten vaak vol aluminium die je poriën dicht smeren, waardoor je niet meer zweet. En zweten doen we natuurlijk niet voor niks. 

Deze deo is gemaakt van kokosolie.100% natuurlijk en niet getest op dieren. Nadeel daarvan (van de kokosolie) vind ik dat het, als het heel erg heet is, het product erg zacht wordt. Oplossing daarvoor is stempelen ipv smeren en zo nodig in de koelkast bewaren. 

Dat is meteen ook het enige nadeel wat ik kon ontdekken, want tegenwoordig kan ik shirts zelfs langer dan 1 dag aan. Met mijn vorige deo's kon dat echt niet. Dan zat er ondanks het gebruik van deo toch een lichte zweetgeur in mijn t-shirt. Nu helemaal niet meer.

Ook mijn zoon ruikt niet meer naar zweet, als hij tenminste niet vergeet het 's morgens te gebruiken, maar ja dat kan ik tig keer zeggen.... 

Net als tandenpoetsen en elke dag een schone onderbroek aantrekken gebruik je ook deo. Maar dat slijt er vanzelf in.



Uitdelen op school                                                    Op mijn werk (MHschool) zitten leerlingen van 12 t/m 18 jaar. Ik hoef je vast niet te vertellen hoe het soms in de klassen ruikt. Vooral als het wat warmer weer is. Ze krijgen les in persoonlijke verzorging, maar ook bij deze leerlingen is het net als bij mijn zoon, ze moeten er aan wennen dat het hoort bij de dagelijkse routine. Ook niet iedereen heeft van huis uit iemand die ze daarop wijst. Dus hoe leuk was het toen ik hoorde dat ik namens Loveli aan de hele school een Loveli mini deo's mocht uitdelen.


De (meeste) leerlingen waren erg blij mee. Ik heb uitgelegd dat ze maar heel weinig ervan hoeven te gebruiken. 1 of 2 streepjes is echt genoeg. Je kan meerdere keren per dag doen, maar zelf heb ik genoeg aan alleen 's ochtends.

Mocht je nou enthousiast zijn geworden en het ook willen proberen? De bodywash met sinaasappel geur is ook super lekker! 











Reacties

  1. Super leuk geschreven 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hairstyle-queen23-02-2023, 21:24

    Idd een erg fijne deo! De meiden hier en ik zelf gebruiken hem ook.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

✖︎ REVIEW TIGER NOON met Tigerfix ✖︎

✖︎ LIGHTSWING ✖︎

De basiskleuren muurverf die ik in mijn interieur gebruik.